Caută
  • Viorela Mihai

Profesiunea mea, televiziunea: Un brand care confiscă Ziua Națională devine parte din istorie

În 2004, am primit unul dintre cele mai ciudate brief-uri de creație: să inventez pentru un promo de știri niște scrisuri mai dificil de decriptat pentru telespectatorul obișnuit; niște cuvinte care să-l intrige, să-l scoată din starea de cartof de canapea și să-l oblige pentru un moment să-și pună niște întrebări despre „ce a vrut să spună autorul“. Rumegând provocarea, omul de teatru din mine a decis că personalitățile momentului, ilustrate în promo, erau cel mai bine puse în context de asocierea lor cu diferite tipuri de spectacol, de la commedia dell’arte, la tragodia Greciei antice. Telefoanele au început să sune, presa a început să vorbească despre ProTV care greșise un scris pe promo și se încăpățâna să defileze cu el incorect pe micile ecrane din toată țara. Piața vuia, iar noi zâmbeam de la etajul 8 din turnul nostru luminat în roșu, verde și albastru: misiunea fusese îndeplinită.


ProTV, la acea vreme un rebel de 9 ani, împlinește astăzi un sfert de veac de televiziune ostentativă, contestată și controversată, dar în mod indiscutabil plină de succes și de strălucire. Este televiziunea care și-a îndeplinit cu brio rolul de cutie magică, cu bune și cu rele, creând iluzii și invidii, stârnind patimi și dispute, defilând cu tupeu în fruntea posturilor de televiziune. Deși drumurile noastre s-au despărțit de ceva ani, câteva dintre lecțiile Pro-ului rămân mereu valabile:


- Poți să fii cel mai vizionar om de pe Pământ – fără o echipă pe măsura visurilor și idealurilor tale, cu oameni reuniți la timpul și la momentul potrivit, rămâi doar un cetățean cu un plan ambițios scrilejit pe un colț de gând sau de hârtie.


- Clișeul cu nivelul de performanță al unei ehipe care este dat de cea mai slabă verigă a sa este perfect adevărat – performanța se livrează când toată echipa este motivată să livreze performanță.


- Publicul va continua să ceară documentare și programe de cultură în timp ce consumă cu nesaț orice formă de scandal media.


- Autoironia este atu-ul brandurilor mari. Fuga de controversă este „atu-ul“ brandurilor mici.


- Am rămas la același nivel de incluziune socială ca în urmă cu 15 ani: varianta manea a Imnului Național oferită publicului de ProTV la aniversarea sa de 10 ani reprezintă în continuare argumentul suprem care-i anulează orice altă performanță. Toate celelalte 9 variante muzicale de imn au trecut neobservate, la fel ca și conceptul unei Românii în care toate vârstele, etniile și genurile muzicale au dreptul să se exprime liber.


- Piața este plină de oameni care au lucrat la ProTV, chiar dacă ei au intrat doar în curte să aducă un cablu.


- Dintr-o reputație bună poți să trăiești mulți ani după ce ți-ai pierdut din forță și din strălucire.


- Oamenii alături de care muncești până la 1 noaptea sunt prietenii care te dansează până la răsărit la nuntă.


- Dacă nu s-ar fi provestit curțile și căciulile, pachea și prietenia, cartela NATO și Nouă ne pasă, fasolea și ciolanul, Nicu și tupeul, gânditul liber și Talentul, Vocea și România, te iubesc, am fi croșetat pe canapea plictisiți niște gânduri mult mai mărunte la umbra unei antene.


La mulți ani, Nea ProTV! Pentru fiecare moment în care m-ai enervat și epuizat, am câștigat prieteni și amintiri pentru o viață.

Postări recente

Afișează-le pe toate